Rozpoczęcie nowej pracy to bardzo ważny etap w życiu każdego człowieka. Trzeba przyznać, trochę stresujący ale i ekscytujący zarazem. Na własnym przykładzie i nabytym doświadczeniu podpowiem Wam, co należy zrobić jeszcze przed podjęciem zatrudnienia, aby okres asymilacji był dla nas jak najłatwiejszy, a sprawy dnia codziennego nie zaprzątały nam głowy podczas wykonywania obowiązków służbowych.

1. PORZĄDEK W DOKUMENTACH

Zacznijmy od tego, co podczas etapu rekrutacji cierpi najbardziej – czyli sekcja z najważniejszymi dokumentami. Doskonale wiem po sobie, jaki chaos potrafi panować w papierach, chociaż na moje szczęście, wszystkie trzymam zawsze w jednym dużym segregatorze. Nigdy nie pozwólcie aby różne dokumenty leżały w różnych częściach mieszkania, zorganizujcie dla nich odpowiedni kąt i teczkę lub segregator. Nawet jeśli w samej teczce nie wszystko zawsze będzie idealnie uporządkowane, macie pewność gdzie szukać. Najważniejsza dokumentacja to potwierdzenie Waszego wykształcenia oraz świadectwa pracy. Zadbajcie w wolnej chwili o to, aby uporządkować wszystko chronologicznie i każdego pracodawce umieścić osobno. Nigdy nie wiesz, kiedy jakiś dokument będzie Ci potrzebny. Po każdej rozmowie rekrutacyjnej warto sprawdzić czy wszystkie dokumenty są na miejscu i nic nie zostało przez pomyłkę u pracodawcy (ja raz przepiłam kopię dyplomu i do dziś nie wiem jak i gdzie).

Uwaga! Rachunki trzymamy osobno!!!

2. PRZEGLĄD SZAFY

Niby oczywiste, niby błahe, a jednak potrzebne. Nowa praca to nowa garderoba! A już na pewno odświeżona. Zajrzyj do swojej szafy i sumiennie przejrzyj co nadaje się do nowej pracy, co na spotkania i randki, a co już tylko jako podomka. Moim skutecznym patentem jest oddzielanie rzeczy wyjściowych od domowych oraz biznesowych od towarzyskich. Rano, kiedy szukamy pomysłu co na siebie włożyć, łatwiej jest skupić uwagę na wydzielonej seksji do pracy. Warto też oddać potrzebującym część rzezy, w których nie było się przynajmniej rok. Prawdopodobieństwo ich założenia jest bardzo niskie, a przecież w niedalekiej przyszłości z pewnością kilka nowych ciuszków nam dojdzie.

Ubrania biznesowe warto też przymierzyć – “czy na pewno ta biała koszula wciąż dobrze na mnie leży?” – takich rozkmin nie powinnyśmy mieć rano, zwłaszcza jeśli na głowie jest jeszcze cały dom.

3. WYPIERZ PĘDZLE I POZBĄDŹ SIĘ NIEUŻYWANYCH KOSMETYKÓW

Może i nie wszystkie kobiety mają tak pokaźną kosmetyczkę jak moja, ale sumienne wypranie pędzli i pozbycie się produktów, po które i tak nie sięgacie ułatwi sprawę porannego makijażu. Wiem, że nie każda z Was regularnie czyści pędzle, więc jest to idealny moment aby nabyć dobrych nawyków! Jeżeli w Waszej pracy obowiązuje bardzo wyraźny standard dotyczący makijażu, warto wydzielić sobie sekcję kosmetyków do pracy, tak zwanych produktów codziennego użytku, które będą rano łatwo dostępne. Posiadaczki cery tłustej lub mieszanej powinny koniecznie zaopatrzyć się w bibułki matujące oraz fajny, kompaktowy puder z lusterkiem do drobnych poprawek w ciągu dnia. Przyda się też mini-szczotka i parę innych drobiazgów.

4. SEZONOWE SPRZĄTANIE MIESZKANIA

Pierwsze tygodnie nowej pracy pochłaniają wiele czasu i energii (zwłaszcza jeśli miałyście przerwę pomiędzy jednym zatrudnieniem a drugim). Gruntowne posprzątanie mieszkania nie tylko sprawi, że w domu będzie pachnąco, świeżo i lżej, ale też pozwoli Cię odciążyć na najbliższy czas. Nowa praca to nowy początek – lepiej jest wejść w niego z całkowicie spokojną o dom głową i satysfakcją, że nasze mieszkanie jest naprawdę piękne i zadbane.

5. BADANIA KONTROLNE I SPRAWY URZĘDOWE

Jeśli tylko czas Ci na to pozwoli, wykonaj podstawowe badania, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku. Niestety dni wolnych nie widać nawet na horyzoncie, a więc lepiej zadbać o siebie już teraz. To samo dotyczy spraw urzędowych – sprawdź datę ważności dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu – może prawie niedługo upływa ich termin?

6. CIACH, CIACH!

Odświeżony kolor i podcięcie zniszczonych koncówek doda Ci pewności siebie. Być może nie jest to teraz najważniejszy wydatek, jednak sama po sobie wiem, ile radości dało mi pójście do fryzjera. W większości zakładów pracy Twój wygląd jest Twoją wizytówką, a włosy to OGROMNY ATUT KOBIETY.

7. ZADBAJ O SWOJE PAZNOKCIE

Tak jak włosy, tak i paznokcie to bardzo ważny element naszego wizerunku, który świadczy o estetyce, elegancji, higienie. Nie wyobrażam sobie pracować z ludźmi mając zaniedbane paznokcie. Jeśli nie masz zdolności manualnych – spokojnie, nikt nie oczekuje od Ciebie cudów! Paznokcie powinny być ładnie wypiłowane i czyste. Nie musisz nakładać mocnych kolorów czy zdobień – najlepiej sprawdzają się klasyczne, eleganckie odcienie. U mnie wyrywają jasne, pastelowe paznokcie i tak zwany efekt baby-boom. Dla osób nie lubiących koloru wystarczy dobrej klasy odżywka w kolorze przeźroczystym bądź mlecznym.

8. ORGANIZACJA CZASU I WYDATKÓW

Organizacja czasu to jeden z moich ulubionych tematów, który jako jeden z pierwszych nasuwa mi się przy omawianiu tematyki podjęcia pracy. Wszystko się zmienia – pora zasypiania, pora wstawania, ilość posiłków i czasu wolnego. Zmieniają się także wydatki – dochodzi koszt transportu, dodatkowe jedzenie, grupowe ubezpieczenie… Naprawdę szczerze polecam Wam przysiąść na spokojnie wieczorem i zaplanować wstępnie swój wolny czas oraz wydatki na najbliższy miesiąc. Uwaga! Trudno planować z góry jeśli to Wasza pierwsza praca po dłuższym okresie, niech więc plan będzie tylko szkicem, który udoskonalisz w kolejnych tygodniach i miesiącach.

Jeśli interesuje Was taka tematyka szerzej, może chcielibyście serię osobnych wpisów?

9. NARZĘDZIA I APLIKACJE UŁATWIAJĄCE PRACĘ

Współczesna technologia bywa przekleństwem i wybawieniem w jednym. Rozsądny użytek z narzędzi i aplikacji dostępnych na komputerach i smartfonach mogą bardzo ułatwić Ci pracę. Kalendarze, organizery, powiadomienia, notatki… Przyznam Wam szczerze, że wcześniej nie korzystałam z notatek na komputerze, a teraz po kilku miesiącach pracy nie wyobrażam sobie bez nich wykonywania moich obowiązków. Wiele nawyków, które wyrobiłam sobie podczas dziennego studiowania przeniosłam do firmy i ku mojemu zdziwieniu pracuje mi się całkiem wygodnie. Akurat w przypadku mojej pracy telefon służy mi tylko do celów prywatnych, wszystko opiera się na pracy z komputerem. Nawet rozmowy z klientami zza granicy prowadzimy przez Skype, dlatego jeśli chcecie, mogę poradzić Wam jedynie w kwestii narzędzi dostępnych na komputery.

10. ZMIANA TRYBU WSTAWANIA

Na koniec mała perełka – zmiana trybu wstawania. Od jakiegoś czasu przed rozpoczęciem pracy starałam się wstawać równo o 7:00 aby było i później łatwiej, niestety różnica pomiędzy 7:00, a 5:45 jest drastyczna więc do tej pory czasami nie ma lekko. Wstawanie przed 6:00 to zbrodnia, jednak przy włosach do pasa i konieczności mycia rano głowy, 6:00 to dla mnie zdecydowanie za późno. Na pewno nie polecam Wam nadmiernego odsypiania w weekend. Owszem, możemy pospać 2h dłużej niż w tygodniu, ale starajmy się przebudzić i przez kolejne godziny zwyczajnie pobyczyć w łóżku. Regularność dla organizmu jest bardzo ważna i uwierzcie mi, to działa.


Dzisiaj mamy Sobotę, wstałam więc o 8:00 i do teraz siedzę sobie w łóżku z laptopem i nadrabiam zaległości, oglądam seriale, relaksuję się. O 12:00 zamierzam zrobić sobie nowe paznokcie, a później się wykąpać. To już taki mój rytuał, który naprawdę fajnie się sprawdza. Prawdziwy relaks czeka mnie jednak dopiero po 16:00 kiedy zobaczę swojego Patryka. Nic mnie tak nie uspokaja jak jego oddech, szepty i silne ramię. To moja tajna broń i sekret, dzięki któremu jednak wstaję każdego dnia o tej 5:45.


Sprawdź też:

➥ http://spodobcasa.pl/organizacja-bloga-w-bullet-journal-miesieczne-planowanie-postow/
➥ http://spodobcasa.pl/influencer-kto-to-jest-jak-nim-zostac-kompendium-wiedzy/
➥ http://spodobcasa.pl/co-warto-zrobic-przed-porodem/